Masak Lemak Cili Gunung Berapi

on
Menu of the day : Ayam masak lemak cili gunung berapi. Goreng kobis. Ikan asin dan kicap kipas udang 😛

Salam and Good Day,

Sehari dua ni. tekak terasa nak makan asam pedas bila lepas tengok blog pak rejeki. tapi tunggu2 ikan fresh tak dapat2 jugak, nak pergi mencari tgh bermalas-malas hehehehe. Jadi saya mulalah mencuba masak lemak cili gunung berapi ajer.

Ayam masak lemak cili ginung berapi, bumbu ricah(bahasa local utk cili) gorontalo. Cili gunung berapi. Memang pedas tak hingat. Tak berapa menjadi tapi hantam ajer sendiri makan kan hehehehe
Goreng sayur Kol jer. Kol = kobis. org sini panggil kol
Advertisements

5 Comments Add yours

  1. rezeki says:

    salam bung nazir hehehe

    hantam jelah labu hehehe janji jgn miss syuruuu sudahlah hehehe
    cepat2 bung nazir cari pasangannya, nti tak payah pikir mau masak apa dong hehehe

    1. naziramin says:

      Salam Pak Rejeki…

      oppsss.. bab mencari pasangan tu yang tak reti lagi hehehe.. insyaallah satu hari nanti hehehe…

  2. cikgu mas says:

    salam

    waduhhh….bisa lawan mas aji bung nazir gaya gini..mas aji yg ada di mekah itu bisa tergugat dong…,

    aduuuh mesti pedass tu cili api gunung berapii ni..

    1. naziramin says:

      Salam Cikgu..

      memang pedah tak hingat.. kalah cabai rawit orang kata.. sampai sekarang tangan rasa pijar 🙂

  3. irosli63 says:

    Salam Nazir,

    memang best nama masakan ni, lemak cli gunung berapi..kita komersial kan nama masakan ni

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s